مکتب سلیمانی-۲|چرا هر ایرانی باید در خانه اش یک عکس شهید داشته باشد؟

در خاطرات شفاهی سپهبد شهید قاسم سلیمانی آمده است: مقام شهید خیلی مهم است. شما هر که باشی، سرلشکر یا فرمانده؛ تا شهید نشوی آنجا جایت نمی دهند.

به گزارش مشرق، سپهبد شهید قاسم سلیمانی متولد سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر است. او از سال ۱۳۷۶ و با حکم مقام معظم رهبری فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده گرفت. نظامیان تروریست آمریکایی بامداد ۱۳ دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی، سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. حاج قاسم که در قلب های بسیاری از مردم آزاده جهان نفوذ کرده است، به نام سردار دل ها و سید الشهدای مقاومت نیز معروف است. قسمتی از خاطرات شفاهی حاج قاسم درباره عظمت و مقام بالای شهدا در ادامه می‌آید:

من هیچ وقت مانع گریه مادر شهید و پدر شهید نه تنها نمی شوم بلکه توصیه دارم. در روستای خودم مادر شهیدی خیلی زیبا مویه می کند. با آن عبارت زیبا رودم رودم رودم من با این جان می گرفتم. اعتقاد دارم باید این صدا تا وقتی او حیات دارد در گوش ما باشد این اشک و این غصه برای ما قیمت دارد، سرمایه است. ما باید داخل خانه های مان، داخل محیط کارمان یک عکس شهید داشته باشیم. من معتقد هستم هر ایرانی باید در خانه خود یک عکس شهید داشته باشد.

ما نباید راه نور را ببندیم. ما باید پرده ها را بکشیم. باید باز کنیم. این نور بتابد به داخل خانه‌های های ما. این حس تعلق به شهید نباید در یک مجموعه مختصر و مشخصی به عنوان خانواده شهید بماند. هر ایرانی باید در خانه خودش یک عکس شهید داشته باشد. چرا شهدای ما مثل امامزاده ها هستند؟ اینها مثل یک شیء نورانی اند که وصل به منبع نور هستند. مثل یک مدار مغناطیسی که به یک مدار عظیم تر از خودش وصل شده است. شهدای ما معصوم نیستند اما اتصال کامل و انتصاب کامل به معصوم دارند. مرکز توسلند. مرکز توجه اند.

بیشتر بخوانیم:

«قاسم» هنوز زنده است... /۱

بگردم دور «اسمت» حاج قاسم

«قاسم» هنوز زنده است... /۲

آیا «حاج قاسم» موافق «برجام» بود؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۳

ترس حاج قاسم از آدم‌های دولت!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۴

چرا «حاج قاسم» لباس مهندسان پرواز را پوشید؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۵

«حاج قاسم» چگونه زیر آن حجم آتش زنده ماند؟!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۶

در تماس تلفنی «حاج قاسم» و مسعود بارزانی چه گذشت؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۷

عکس «حاج قاسم» روی پیراهن زن فمینیست!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۸

بعد از خواندن این کتاب، به روح «حاج قاسم» درود بفرستی

«قاسم» هنوز زنده است... / ۹

حاج قاسم؛ مهمان سرزده مراسم خواستگاری!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۰

آیا مادر شهید هاشمی برای «حاج قاسم» هم پارتی‌بازی کرد؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۱

گفتگوی تلفنی «حاج قاسم» روی خط شبکه ۳

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۲

حاج قاسم؛ حرفت را گوش ندادیم و چوبش را هم خوردیم!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۳

حضور سرزده رهبر و حاج قاسم در مراسم بله‌برون

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۴

دستور «حاج قاسم» برای اجاره خانه در سوریه!

اگر سوال کنی از این جمع که قبر پدر بزرگ شما کجاست بخش اعظم شان نمی دانند یا در طول سال سر قبرش نمی روند. نه زائری و نه ذاکری اما شهدا می دانند. چرا پدر تلاش می‌کند نزدیک قبر پسر شهیدش دفنش کنند؟ زیرا پدر می‌خواهد به پسر تقرب پیدا کند. پسر به نقطه ای رسیده که پدر که تربیت کننده او و آورنده او بود، به او تقرب پیدا می‌کند. بنیاد شهید وقتی بخواهد به پدر و مادر شهدا امتیاز دهد، اجازه می دهد نزدیک قبور شهدا دفنشان کنند. این مقام شهید خیلی مهم است. شما هر که باشی، سرلشکر یا فرمانده؛ تا شهید نشوی آنجا جایت نمی دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    8 0
    ما باید داخل خانه های مان، داخل محیط کارمان یک عکس شهید داشته باشیم. من معتقد هستم هر ایرانی باید در خانه خود یک عکس شهید داشته باشد. چیکار کردین که دیوار اتاق بچه هامون از عکس مسی و نقره ای و جولی و مولی و مرد عنبوتی پر شده؟ چرا سرمایه های اسراییل در ایران رو از بین نمی برید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس